نوشته‌های یک ذهن پریشان

در این سایت شاهد تجربیات کاری یک کمال گرا هستید

نوشته‌های یک ذهن پریشان

در این سایت شاهد تجربیات کاری یک کمال گرا هستید

  • ۰
  • ۰

با پیشرفت تکنولوژی، امروزه استفاده از دوربین مداربسته بسیار رایج شده و در واقع داشتن دوربین مداربسته در محل کار و زندگی ضروری محسوب می‌شود. دوربین مداربسته ابزاری است که مانند چشم و گوش شما عمل می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید بر اماکن مد نظرتان نظارت کنید. وجود دوربین باعث افزایش امنیت، پیشگیری از جرم و جنایت، نظارت دقیق بر اموال و ورود و خروج افراد می‌شود و اطمینان و آرامش را برای انسان به ارمغان می‌آورد. در مطلب پیش رو با دوربین مداربسته برند داهوا و نقش آن در افزایش امنیت محیط آشنا می‌شویم.

دریافت

دوربین مداربسته داهوا

دوربین‌های مداربسته با برندهای متنوع و مختلفی در بازار جهانی موجود هستند. کمپانی داهوا یکی از بهترین و مطرح‌ترین برندها در زمینه تولید دوربین مداربسته است. دوربین مداربسته داهوا با داشتن قابلیت‌هایی مثل رزولوشن بالا، اتصال به شبکه هوشمند، وضوح تصویر 4K، مقاومت در برابر شرایط سخت جغرافیایی توانسته سهم زیادی از بازار جهانی را به خودش اختصاص بدهد. امروزه به هر مکانی از جمله بانک، اداره، مترو و... مراجعه کنید، به احتمال زیاد دوربین‌های مداربسته داهوا را در آن مکان مشاهده خواهید کرد. برای مشاهده انواع دوربین مداربسته داهوا اینجا کلیک کنید.

انواع دوربین داهوا از نظر تکنولوژی ساخت

از لحاظ تکنولوژی ساخت، دوربین‌های داهوا به سه دسته آنالوگ، تحت شبکه و HDCVI تقسیم می‌شوند.

  • 1. دوربین مداربسته داهوا با تکنولوژی آنالوگ: این دوربین‌ها از تکنولوژی آنالوگ برای انتقال تصاویر استفاده می‌کنند و از طریق کابل به دستگاه متصل می‌شوند. دوربین‌های آنالوگ، به آسانی نصب شده و بسیار ارزان قیمت هستند.
  • 2. دوربین‌ مداربسته داهوا با تکنولوژی تحت شبکه: این نوع دوربین‌ها، تصاویر خود را از طریق تکنولوژی شبکه منتقل می‌کنند. به این صورت که به اینترنت متصل شده و حتی امکان مشاهده آنلاین تصاویر را نیز برای کاربران فراهم می‌کنند.
  • 3. دوربین‌ مداربسته داهوا با تکنولوژی HDCVI: این نوع دوربین‌، با فناوری خاصی که دارد امکان انتقال تصاویر با رزولوشن بالا را از طریق کابل‌های کواکسیکال فراهم می‌کند.

هر یک از این دوربین‌ها قابلیت‌ها و مزایای خاص خود را دارد که بسته به نیاز افراد و شرایط محیط مورد نظر، ممکن است یکی از آن‌ها مناسب‌تر باشد.

انواع دوربین مداربسته داهوا از نظر شکل ظاهری

تنوع دوربین‌های مداربسته داهوا فقط به تنوع در تکنولوژی ساخت محدود نمی‌شود؛ بلکه این دوربین‌ها از نظر ظاهری نیز متنوع هستند. دوربین‌های داهوا از نظر شکل، به سه دسته دام، اسپید دام و بولت تقسیم می‌شوند.

  • 1. دوربین‌ دام داهوا: این دوربین‌ها شبیه به یک کره هستند و بر روی دیوارها یا سقف‌ها نصب می‌شوند، به همین دلیل به دوربین سقفی نیز معفروف هستند. دوربین‌های دام به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به آسانی به اطراف می‌چرخند و بر محیط نظارت می‌کنند.
  • 2. دوربین‌ اسپید دام داهوا: این مدل از دوربین‌های داهوا با وجود قابلیت چرخش در سه جهت افقی، عمودی و بازویی، محیط وسیعی را پوشش می‌دهند.
  • 3. دوربین‌ بولت داهوا: دوربین‌های بولت یا استوانه‌ای معمولاً بر روی دیوار نصب می‌شوند. طراحی این دوربین‌ها مناسب نظارت بر فضاهای بسیار بزرگ است.

مزایای دوربین‌های داهوا

بی‌شک در بازار متنوع امروز، وجود مزایا و تکنولوژی‌های به‌روز تعیین کننده سهم هر کمپانی از بازار جهانی است. دوربین‌های داهوا نیز به دلیل برخورداری از همین مزیت‌ها محبوب کاربران شده‌اند. برخی از مهم‌ترین این مزایا عبارتند از: کیفیت و وضوح تصویر بالا، نظارت مداوم و 24 ساعته بر محیط مورد نظر، نصب آسان، رابط کابری ساده، تنوع بالا، گارانتی معتبر و قیمت مقرون به صرفه. دوربین مداربسته داهوا به قابلیت‌هایی مثل تشخیص چهره و حرکت نیز مجهز است و از هوش مصنوعی جهت افزایش کارایی خود بهره می‌برد.

سخن آخر

همان‌طور که پیشتر نیز گفتیم دوربین‌های داهوا در اماکن مختلفی از جمله منازل مسکونی، اماکن تجاری و اداری، مکان‌های عمومی و سازمان‌های دولتی استفاده می‌شوند و نظارتی عالی را فراهم می‌کنند. در ایران نیز فروشگاه‌های حضوری و مجازی بسیاری، محصولات داهوا را به فروش می‌رسانند. شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت ویژگی‌ها و قیمت انواع دوربین‌ها را مشاهده و مقایسه کنید و بهترین آن‌ها را برای تامین امنیت محیط خود فراهم کنید.

 

  • ۰۳/۰۲/۰۹
  • آرزو اسلامی

دوربین مداربسته داهوا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی